måndag 23 juli 2012

Ett pass kvar..

..sen slänger vi oss ut i avancerad klass! Igår tränade vi på bana med Zandra, vi körde denna bana från Emma Berg. Trodde svårigheten skulle ligga i 8:ans frestelse och honnören men vi tragglade väl mest vid skylt nummer 6 och 2, den sista för att jag själv missuppfattade vad som stod.. På onsdag blir det den banan igen när det kommer lite mer folk, då ska vi vara i vilsta vid vatten så det blir en lagom svår störning..  Igår hamnade mest fokus på en bra känsla och bryta när hon får för sig att nosa istället för att hänga med mig. Snabba resultat gav det och jag hoppas jag kan komma ihåg att fortsätta så på onsdag. Inte helt dumt att bli av med de ovanorna eftersom jag lätt tappar henne då. 

Som tur är hinner jag inte vara nervös inför själva tävlingen eftersom jag ska tälta hela helgen och är mer fokuserad på att komma ihåg allt inför det :) I veckan ska jag också till uppfödaren och då kan jag känna av hur hon är i stadgan med tanke på lördagens WT och hennes förmåga att tycka Bittes skick är ballast i världen. Ska bli spännande att så vad helgens snitt blir, oj oj oj, kan gå hur som helst. 

Inga kommentarer: