fredag 20 augusti 2010

Gotland

Vi var några dagar på Gotland och tältade, jag, hussen och Nässla. Här kommer lite bilder:
Nässla smög sig på husse bakom en buske, men han var redo! (Själv hade jag badat)
Jag är modig och klättrar upp på en rauk. Ner var värre..
Nässla badade vid raukarna. Allt vatten är bra vatten säger hon.
Fördelen med dessa raukar är att det går att klättra rakt upp på dem, iaf om man är en bergsget.
Den minst populära aktiviteten på semestern, om hunden själv får välja.. Att sitta i en cykelvagn var inte kul. Vi cyklade till o från Visby från Tofta, ca 2 mil enkel resa (och nej, jag låter inte min hund springa 4 mil på asfalt). Vägen dit pep hon massor, på vägen hem delade jag ut köttbullar när hon låg och var tyst så det gick lite bättre.
Massor av sand. Tälta i sand med en hund och du hittar inte ett plagg, en sovplats, en matbit etc utan sandkorn på..

1 kommentar:

Karin & co sa...

Ha ha, jag skulle vilja se Miso sitta still på en cykelvagn. Det skulle vara om hon var rejält fjättrad då. Det där med sand överallt känner jag igen från båten. Och hundhår!!! Gisses vad mycket svart hundhår vi har fått i båten och hemma. Jag trodde flattarna var som tollarna, hårar två gånger om året. Men mitt troll hemma och släpper ifrån sig massor, och ser ut att ha lika mycket kvar...