söndag 25 juli 2010

Resultat

Så, då var dagens utställning avklarad, tyvärr med sämre resultat än jag hoppats på :( Nässla fick en tvåa, med denna kritik:

Feminint välformat huvud. Något framträdande ögon. Bra hals men kunde ha en snyggare ansättning. Något fallande kors. Bra bröstkorg. Knappa vinklar fram o bak. Rör sig OK fram men något kort o bundet bak. Trevligt temperament.

Så typiskt, då är det bara att fortsätta ställa, inget jag hade planerat direkt, vill ju ha en etta. Men men, en annan domare, en annan dag.. Och en bättre trimmare (kanske även handler).

I övrigt hade vi ett riktigt skitväder, det spöregnade och blåste, starten fick fördröjas eftersom domartält läckte och blåste iväg. Jag var alldeles genomfrusen när det väl var våran tur och fortfarande har jag inte full rörlighet i fingrarna.

I morrn drar vi på välbehövlig semester :)

Tillägg: Jag har nu läst igenom bestämmelserna för championat på retriever (jakt) och om vi någonsin skulle komma så långt på jakten så räcker det ju med en tvåa. Då nöjer vi oss här och ägnar oss åt roligare saker än utställning i höst :)

3 kommentarer:

Helena o Vilja sa...

Trist att få sämre kritik än man räknat med men som du skriver, en annan dag och en annan domare kan göra stor skillnad. Sen hur hunden visar upp sig och hur JAG visar upp hunden gör också STOR skillnad. Jag ställde båda tjejerna igår (inofficiellt) och fick många bra tips på vad jag ska tänka på när jag visar framförallt Vilja. Men när det finns så mycket som är så jättemycket roligare så varför åka land och rike runt och ställa ut (om man inte tycker det är kul förstås) när man inte behöver. Kram

Karin & co sa...

Vi satsar inte heller på en utställningskarriär :-) Hoppas ni får en fantastisk semester.

Matte sa...

Skönt att du slapp åka mer nu då :)