lördag 20 februari 2010

Rutan

Jag har inga ambitioner på att tävla i lydnad, men efter träningen med alla lydnadsflattar så tänkte jag att rutan verkar ju vara ett lurigt moment att lära in, det måste jag prova! Dessutom har jag tentapluggat hela veckan så då var det ju ännu lättare att finna motivation till att träna lite då och då ;) Detta är från vårat tredje pass och jag har nyss bytt plats på konerna för att se att det är inte just den platsen på mattan hon går på..Rutan är fortfarande rätt liten, men jag bor tyvärr inte större än så.. Och alla ni som varit vakna idag (lördag) vet nog vad jag talar om när jag säger att det inte finns på tapeten att träna detta ute idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med lydnad =) Jag ska också försöka börja träna in rutan, men vet inte hur vi ska gå tillväga? Hur gjorde du med din tjej? Ser bra ut!/Linda

Linn sa...

Jag ställde bara ut fyra koner fast väldigt tätt, kanske med 50 cm mellanrum till att börja med. Sen ställde jag mig på andra sidan om dem så när hon gick mot mig och hade tassarna i så klickade jag. Sen fortsatte jag bara så, kickade när hon kom in å så.

Jag har inte använt target eller någon luring (alltså godis eller leksak) i rutan då jag vill att hon ska se konerna. Detta var ju som sagt vårat tredje pass, så det verkade ju fungera för oss iaf.