tisdag 9 februari 2010

Rulla

Igår började vi på momentet rulla runt i brist på bättre (läs inte kunna vara ute och träna). Jag hade tänkt att shapa in det, men det blev bara knas, så då tänkte jag att jag iallafall kunde prova på "gammalt hederligt vis" vilket innebär med en godis i handen (luring). Det gick ju bra varje gång, men snart så inser jag att hon har nog inte en aning om vad det är hon gör, hon bara följer efter så jag återgår till shaping istället. Körde ett pass på kvällen och fortsatte nu idag. Fick nytta av mitt nya gorillapod jag införskaffat då jag kunde hänga upp kameran för perfekt vinkel :)
Detta klipp är från det tredje passet, då hon på de tidigare både knockat mig och försökt med en kombinerad fotposition/rullning haha!
Hon brukar normalt inte pipa, vilket jag märker sker ett par gånger på detta pass. Jag antar (och hoppas!) att det beror på att hon är skendräktig, för hon går runt och piper lite närsom om dagarna nu, och hon låter ju i princip aldrig annars.

Inga kommentarer: