tisdag 11 maj 2021

Vår nya karriär

Efter att Sirap fick OK på höfter och armbågar har jag planerat vår barmarkskarriär in i minsta detalj! Vi ska skaffa oss en gravity scooter och ta oss ut på mysiga gemensamma träningsrundor. Började med att beställa en sele, som satt jättebra. Sen var det dags för ett träningspass, där jag insåg att jag kunde kört drag med ett retrieverkoppel, för hon skulle ju minsann inte dra! Nejdå, vår karriär gick ner i diket direkt. 

Det blev lite mer av ett Weight pull pass för matten så att säga..  

Nejdå, skojar bara, vi fick faktiskt till typ 80 meter av riktigt fint springande, tyvärr var jag tvungen att springa skitfort för att hålla ett bra tempo för henne så det var ganska plågsamt för mig. Ska vara hundvakt om ett par veckor till en springande labradåre, då ska jag passa på att nyttja honom för lite draghjälp på henne. Kommer väl dö på kuppen, men det är det säkert värt. 

Idag såg jag att hon börjat löpa, så det kan förklara hennes slöhet och oengagemang över att bära dummys också. Jaja, tänka sig att hon hade fina höfter trots att hon var nära löp, det är väl bra :) 

Inga kommentarer: