torsdag 2 april 2020

Husse på sjukan

Världens bästa husse
Under onsdag eftermiddag när vi var ute och spelade disc-golf hände något med hussen. Han gick upp för en slänt och sa att han blev helt slut och kände sig svimfärdig, vi flyttade oss mot vägen och skulle vända tillbaka när han helt plötsligt fick ett krampanfall och föll ihop. Hans bror skrek på hjälp och fick folk att komma till undsättning samt ringa 112, själv var jag helt rådvill! Jag kunde inte koppla igång min hjärna att lista ut var jag hade mobilen, eller vad jag skulle göra. Framstupa sidoläge var som bortblåst, jag såg bara hur Tomas blev blek och blå och jag fick panik. Som tur var kom det två par, ett som hjälpte till med att ringa ambulans och guida fram dem till oss, ett annat som tog hand om Tomas. Snart (eller en evighet senare) kom ambulansen och fick snart liv i honom med hjälp av glykos. Pulsen var 120, men ingen feber. Han var vaken när de fick åka till akuten, och eftersom läget är fullt av corona var det inte ens ett alternativ att möta upp honom där. Det var bara att åka hem och vänta. Sent på kvällen kom beskedet att han inte kom hem, och även under torsdagen blev det övernattning. Han mår bra, men de vill hitta vad/om som är fel. Vi var och hälsade på utanför idag och lämnade över ett par glasögon då hans försvann i ambulansen, samt en mobil-laddare så vi kan hålla kontakten. Kändes skönt att se honom pigg och som sig själv igen, och han är ju den som lidit mest av incidenten, som inte minns någonting. Håll tummarna för att han får komma hem i morgon! 

Inga kommentarer: