lördag 14 mars 2020

Domaruppdrag på Kungsörs Brukshundsklubb Avancerad klass 2020-03-12

I torsdags var det dags för vår andra kvällstävling för året på klubben. Det blev ju milt sagt lite tumult kring alla arrangemang pga covid-19 som numera lamslår hela landet, men vi valde att köra tävlingen ändå. Gjorde lite ändringar, att protokollen delades ut direkt efter start och inte hade någon prisutdelning så det inte skulle bli någon större kontakt mellan oss alla. Det var luftigt i hallen och det flöt på väldigt bra, även om det är tråkigt att inte få ha prisutdelning och gratulera alla för deras prestationer så tror jag ändå många uppskattar att få åka hem skapligt. 

Jag hade byggt vidare på min förra FKL jag körde, och det blev en riktigt bra bana tycker jag. Frestelsen var det många som föll för och sen var det inte helt lätt med den sista skylten på höger sida (tror det är en sån skylt som man ignorerar för den är i NKL, men den är inte helt lätt för hundarna från fel håll). 
Av de 30 som startade var det 13 (43%) som fick kvalificerande resultat. Det var betydligt färre än vad de fick på grannbanan, men jag tror det var många som åkte dit på frestelsen faktiskt. Vann gjorde en portugisisk vattenhund med 98 poäng och på delad andraplats med 97 poäng kom en phalene och en cocker. 

Inga kommentarer: