onsdag 29 januari 2020

Crazy dog lady - nästa nivå!

När Nässla hade vuxit upp sa jag att nästa valp- då ska jag ha barnvagn! Men sen kommer den och man tänker att det kanske går bra ändå. Men nej, har man all energi som jag har som måste ut och inte vill vara beroende av någon som kan vara hemma för att jag ska få mina promenader så fick det bli vagn. Som tur är har vi en klubbkompis som precis haft valp och införskaffade vagn så vi lånar deras (för de får snart hem en till valp). Perfekt! Hussen hänger med när det är mörkt ute och jag kan äntligen röra mig fritt trots valptassar att ta hänsyn till. 
Funkar ju bra att hämta upp paket med 
Invigningen blev i helgen när mamma och hennes kontaktbarn skulle prova åka tåg och turen gick till oss i Kungsör. Vi gick dit med vagnen, stannade i lekparken på vägen tillbaka och halvvägs fick hon komma ur och traska lite med pojken. Till hennes stora lycka orkade han inte hålla emot när hon jagade fåglar, Yeay...(inga barn, hundar eller fåglar skadades. Möjligtvis min mammas hjärta som tror alla hundar lämnar stan så fort de får chansen). 
På vägen blir det lite miljöträning och nospaus 
På riktigt så känns det som ett riktigt bra sätt att miljöträna. Hon visar när hon vill upp i den och jag upplever henne trygg där. Så vi får uppleva nya platser och hon kan slappna av under tiden. Ett mycket prisvärt lån 🤪

1 kommentar:

Erika sa...

Smart grej! Lägger på minnet om det någon gång i en avlägsen framtid blir fler valpar :-) .