måndag 27 maj 2019

Banskisser från en helg i Skellefteå

Jag ligger ju faktiskt inte bara hemma och gråter i sorg, även om det kan verka som det i bloggen just nu. Förra helgen var jag uppbjuden till Skellefteå BK för ett domaruppdrag i nordligaste delen jag någonsin varit faktiskt. Av allt som kunde hända så brände jag mig då det var strålande sol där jag blivit lovad isande kyla (och hemma var det bara regn och åska, ur led är tiden). 

Roliga och uppskattade banor enligt de tävlande, min favorit var nog mästarklassen från lördagen då det var spring fram till bärande av föremål, vilket panikade de tävlande lite innan ;) Grunden på båda dagarna är från tidigare tävlingar, då jag inte orkade provbygga utan ville ha en layout jag visste funkade ändå. 
2/5 = 40% kvalificerande resultat, vinnare 90 poäng var en flat

3/10 = 30% kvalificerande resultat, vinnare 93 poäng var en mellanpudel

Pga slint i hjärnan saknas en skylt på denna bana. Som nummer 18 ska det vara sitt, gå ifrån kalla över hinder och den som är som nr 18 blir alltså nr 19.
6/16 = 37% kvalificerande resultat, vinnare 99 poäng var en sheltie

2/11 = 18% kvalificerande resultat, 95 poäng som vinst delade en pumi och en finsk lapphund på 

1/7 = 14% kvalificerande resultat, vinnare 88 poäng var en amstaff

7/16 = 43% kvalificerande, vinnare 98 poäng var en aussie

Inga kommentarer: