onsdag 12 december 2018

Tävling på hemmaplan - cert nummer två

Jag har verkligen varit urusel på att uppdatera på sistone, men herregud vad tiden försvinner! Hade en liten semester i Dubai, men förutom det känns det som jag bara har jobbat! Haft ett bokslut med en lite strulig kund, en kollega är sjuk vilket gett mig högre belastning och sen slutet på året i tillägg - allt ska ut och faktureras! Lägg till ledningsgruppsarbete, uppdatering av ledningssystem och implementering av ledstjärna så blir det nästan normala arbetstider för mig. Så tufft! Nejdå, jag överlever, men de där tio minutrarna extra för att ge er en liten glimt av vårt liv är lite borta just nu. Till råga på allt så arrangerade jag alltså tävling på klubben, vårt stora mysiga lusserally. Tufft inför, men omtyckt bland besökarna iaf! I år lejde jag ut allt dömande, då det blir för mycket att rodda för min egen del och det slutade, med lite pusslande, med att jag kunde tävla själv - vilken lyx!

Det var Chatrine som dömde den banan vi gick och det var en relativt enkel bana med återanvändande av en del av banan - smart, det kanske man skulle prova. Tre steg bak och 123 stå sitt ligg fick man passera två gånger, och det är lätt hänt att det blir en fel övning så det är bara att fokusera att ge rätt signaler till hunden. Tyvärr var min sambo lite för upptagen av facebook när vi gick på plan så han missade starten, men andra halvan fick han med åtminstone. 

Det jag fokuserade på under banvandringen att tänka extra på var inkallning över hinder: att inte slarva med signalerna att hon ska stanna. Jag försökte också tänka på  var det skulle vara mest lämpligt att ta in henne framför på momentet 123 bakåt för att undvika att hon skulle slå i skylten (hon går så snett på höger sida och är obrydd om att kliva rakt på skylthållare). Men jag löste det med att gå en bit ut från skylten iom att domaren satt på min sida och inte kunde se hur långt ifrån skylten jag gick. 

Som ni ser på filmen så är Nässla glad och taggad och lyssnar fint, vi får några sen och sned men behåller hela 96 poäng och vårt andra cert är i hamn! 

Vi hade en rolig och fin stund på banan, det är så fantastiskt att få tävla med en pigg och glad tioåring som verkligen älskar att få gå ut på planen. Hussen var med oss på läktaren innan start och sa åt mig att varva ner henne lite för hon skulle inte kunna tävla så het, men det är ju så hon är innan hon kommer ut på planen: "Släpp fram mig, jag ska visa vad jag kan!"
Efter vi tävlat körde vi kökstjänst. Någon måste ha hand om återvinningen också. 



Inga kommentarer: