fredag 5 oktober 2018

Domaruppdrag på Nynäshamn BK 2018-09-30

I söndags var det dags för en tuff mästarklassbana på Nynäshamn BK. Jag hade med mig min skrivare från klubben och fick åtminstone sällskap på den lååååånga resan. Vet inte hur jag tänkte när jag tackade jag till ett uppdrag längre bort än vad jag hade tävlat själv.. Men, vi hade en trevlig dag och jag fick se många duktiga ekipage! Jag tänkte att denna skulle vara lite klurig med allt spring och inkallning och ja, det var nog där de flesta föll. En del förare som glömde bort sig och fortsatte springa efter inkallningen som bryter samt betydligt fler hundar som inte ville sitta kvar när förarna sprang iväg. Men några fick ändå behålla tillräckligt med poäng för kvalificerade resultat: 10 av de 45 startande (22%) klarade sig på rätt sida om 90-sträcket.
MKL
Vann gjorde en (labbe?)blandis på full pott, tätt följd av två tvåor på vardera 99 poäng, en golden och en cattledog. 

Arrangörerna hade verkligen ansträngt sig för tävlingen. Rallybakelser med både glutenfria och laktorfria alternativ. Rallyskyltar på väg till klubben, skyltar med uppmuntrande text på väg till tävlingsplanen, en egen träningsbana uppställd osv. Men det bästa, lite uppmuntrande lappar här och där bland protokollen till oss funkisar :) 
Vi är bäst!
Nästa tävling att döma blir på Bro Håbo där vi också startar själva på lördagen. På söndagen åker jag och dömer lite nybörjare.

Inga kommentarer: