mÄndag 26 mars 2018

Domaruppdrag utan banskiss - hemmaplan i Avancerad klass 2018-03-22

Edit, tack vare facebook kan jag nu uppdatera med bild 😅

JodĂ„, banskiss fanns, med betoning pĂ„ fanns. För det finns inte lĂ€ngre kvar pĂ„ min dator sĂ„ tyvĂ€rr kan jag inte lĂ€gga upp den hĂ€r i bloggen. Jag var lite för snabb pĂ„ kastaknappen och det Ă€r min första banskiss som inte finns sparad och dokumenterad. Och nej till er som tycker att det bara Ă€r att gĂ„ till papperskorgen, det Ă€r inte ett dokument som Ă€r kastat, bara en bild i en Power point. NĂ„ja, inte grĂ„ta över raderade banskisser, jag kan den nog utantill sĂ„ hĂ€r kommer den i skrift 😇

Start pĂ„ höger sida. Sitt/ligg/stĂ„, sidbyte framför, skicka över hinder, sitt sidbyte framför sitt, 270 grader vĂ€nster, sitt sidosteg  höger sitt, helt om frĂ„n varandra, sitt svĂ€ng vĂ€nster ta ett steg kalla in sitt, sitt gĂ„ ifrĂ„n kalla in, sitt stĂ„ ligg, 270 grader vĂ€nster, helt om mot varandra, svĂ€ng höger, stĂ„ framför vĂ€nster ingĂ„ng, sitt svĂ€ng höger ett steg sitt, svĂ€ng höger sitt, mĂ„l. 

Betydligt roligare att ha det pĂ„ bild mĂ„ste jag sĂ€ga, men jag tyckte det var en ganska lĂ€tt, men kanske lite trĂ„kig bana med alla sitten. Men jag ville komplettera och ha annorlunda skyltar mot de som Hans körde pĂ„ banan bredvid. Det syntes pĂ„ prisutdelningen att det passar olika ekipage olika bra, för mĂ„nga som lĂ„g i toppen pĂ„ min sida var ganska lĂ„ngt ner pĂ„ Hans bana. Men sĂ„ Ă€r det, man kan olika saker. 

Det som mĂ„nga hade svĂ„rt för var som vanligt sidbyte frĂ„n varandra, mycket högerhandling (Ă€ven om det var vĂ€ldigt hög klass för att vara AKL) och sedan missförstĂ„nd hos förare pĂ„ vilken övning de skulle göra (ta ett steg, kalla in etc). 

Vann gjorde en tollare pĂ„ 100 poĂ€ng, tvĂ„a kom en sheltie pĂ„ 99 poĂ€ng och delad trea blev en aussie och en weimeraner pĂ„ 97 poĂ€ng. 

Nu dröjer det inte lĂ€nge innan nĂ€sta tĂ€vling jag dömer, annandag pĂ„sk Ă„ker jag till Lindesberg och hoppas pĂ„ solsken och duktiga nybörjarhundar :) 

Inga kommentarer: