tisdag 23 augusti 2016

Domaruppdrag på Katrineholms BK 2016-08-21

I söndags fick jag ett litet akut domaruppdrag, men då det låg nära (40 minuter.. nära och nära..) och var få att döma så var det helt okej att ta det, trots att jag egentligen sagt nej till fler uppdrag än de tidigare bokade under 2016. Jag skulle bara döma FKL, men då den ena domaren fick alldeles för många i Mästarklass tog jag även 15 stycken från den gruppen. 

Fortsättningsbanan, var en ganska okomplicerad bana, för min del skulle den största svårigheten ligga i långsam gång i vänstersväng, men det gällde inte de tävlande. Det var bara 3 stycken som inte fick kvalificerande resultat och samtliga diskade sig medvetet då hundarna hade det jobbigt i miljön just då. Så av de 23 startande fick 86% kvalificerande resultat, vann gjorde två hundar på vardera 100 poäng, en aussie och en golden. 
FKL
Äntligen fick jag göra en mästarklassbana igen! Det är verkligen min favoritklass att rita banor till, det finns så många fler möjligheter och framförallt den stil som jag gillar går att få till. Fick mycket beröm för att banan var rolig, det finns fler än jag som gillar när det händer saker hela tiden alltså :) Svårigheten med den här banan var en intensiv start där hunden måste vara med och sedan inkallning mot hinder och slutet som inte ger någon tid att fundera på vad man gör. Det var många duktiga ekipage och flera som varit på SM och placerat sig bra så det flöt på för de flesta. För de som inte kom hela vägen hängde det främst på snurrarna, hundarna gjorde, men åt fel håll.. Så av de 13 startande fick 76% kvalificerande resultat och vann gjorde en golden med 100 poäng. 
MKL
Nästa uppdrag väntar inte så länge på sig, då blir det Avancerad klass på hemmaklubben 1 september. Vi ses väl?!

Inga kommentarer: