onsdag 13 maj 2015

Freestyletävling snart!

Man vet att man har det bra när man helt random en tisdag på klubben kan träffa ett gäng andra medlemmar bara för att träna freestyle! Vi hade gemensamt hyrt hallen för lite träning inför nästa lördags tävling då vi själva ska ha premiär i klass 3. Jag blir alltid extra nervös för en ny klass då man inte vet ännu om programmet kommer att duga för klassen. Nu är jag övertygad om att så programmet är tänkt kommer det helt klart räcka, det gäller bara att sätta allt. 

I går passade jag på att träna vissa moment exakt på plats där de kommer att utföras på tävling. Har märkt att Nässla gärna använder miljön som en del i momenten och då är det lika bra att fuska med det när vi kan och dessutom har begränsat med tid. Dessutom hann vi prova på hela låten vilket kändes som ett riktigt stresslopp men det löste sig hyfsat ändå, framförallt mindes jag hela programmet! Det är verkligen inte lätt att ha full koll under 3,5 minuter med alla slags trix vill jag bara informera er oinvigda. 

Självklart satt inte hela programmet, så jag tänkte lista de kedjor jag har för min egen del. 

Starten tom krabba är stabilt och bra. 
Bakåtvänd krabba - backa - jag tar av mig scarf måste tränas mer så jag hinner i tid och får flyt!
Gå runt scarf måste befästas mer
Gå in mellan - lägg - kryp måste befästas mer, när hon jobbar vill hon ogärna lägga sig ner så det måste jag träna mer i kedjan och belöna fort läggande. Samtidigt måste jag träna på att vika ihop scarfen samtidigt som hon gör detta. 
Rulla ut - zack måste tränas mer noggrannhet hos Nässla
Framför - vänd - ut - backa, måste bli noggrannare att lyssna när jag säger backa så det blir i takt med musiken, får träna det mycket separat (men ändå inte för mycket innan lördagens bruksprov!)
Springa ut till scarfen och runda den, måste träna mer säkerhet att vilja springa dit självständigt och inte ta upp den vid osäkerhet, även träna extra för sig att runda den och få in mer säkerhet i momentet
Övergång vända upp och backa in till mig från scarfen - måste tränas
Snurrar ihop mellan - samma som förut med slalom etc - se till att få med henne i andra snurren och slalomet
Springer bort och hämtar scarfen - samma här med säkerhet att springa till den själv
Hopp med scarf - lämna över - hopp genom scarf - övergång till om, träna på att inte hoppa bara för jag rör mig hastigt
Om - avslut som tidigare, jobba med mer stabilitet i Om och inte avsluta på träning med sittet mellan, alltid belöna i rörelse. 

Jag är ändå ganska nöjd med programmet och att vi ändå lyckades jobba med det igår med tanke på att det har funnits en del luckor fram tills den här veckan. Nu är det bara att nöta. Och vänta på att lördagen passerats då.. 

Inga kommentarer: