torsdag 11 december 2014

Vittring dag nånting och lite fjärrdirigering

Nu har det inte blivit så mycket film på vår vittring eftersom det inte händer så jättemycket mer än att vi repeterar och befäster. Jag har dock lagt till lite avstånd och det jag behöver jobba på nu är rutinen som det kommer vara på tävling och jag inte lägger ut det själv. Får se lite hur jag gör när vi vänder bort, om vi båda ska göra det eller om hon ska sitta kvar. Tror det sistnämnda kommer att vara svårt för henne så vi får se hur det går när vi provar, jag har förhoppningar om att hon kan det trots att hon inte sitter och tittar på utläggaren. 



Det jag är nöjd med är att trots hög fart ut så stannar hon direkt och jobbar (i detta filmklipp har hon inte hög fart ut, tog ju någon gång innan jag kom på att jag skulle filma också). Jag är också nöjd med hennes fart in! Tuggande kan komma när hon inte hetsspringer, så jag hoppas det blir bättre med rutin och kunskap även om jag vet att hon har en tendens att tugga mindre apporter, så jag vet inte hur det ska gå med detta.. Förhoppningsvis får hon den bara i cigarrgrepp, då tuggar hon inte ;-) 

Har också tagit tag i fjärren. Har bestämt mig för att fokusera på att hon ska göra skiftena nu på avstånd snarare än låst hit och dit, för har man inget självförtroende hos henne att ta av så känns det som jag bara kommer förstöra momentet. Jag har provat planka på framtassarna, men det blir fel  när hon sätter sig och jag tycker inte det känns schyst att ändra om hennes fysiska rörelsemönster (som jag antar är bekväm för henne). Jag vet att hon kan göra låsta skiften om jag har belöning bakom henne, så jag tar det sen, primärt vill jag att hon alltid GÖR skiften, stilla eller ej. Jag har dock en liten taktik trots allt, jag låter henne göra skiftena i hallen, där vi har en stor tröskel framför, så det finns ändå en gräns hur långt framåt hon kan ta sig!

Tack vare den långa hallen kan vi få till distansen mellan oss, toppen!

Försöker komma ihåg att lägga in en och annan gruppmomentträning, men det kunde ju vart lite oftare. Rutan däremot, den är verkligen försummad, jag har inte mycket till övers för att gå ut och träna i det här vädret.. Men snart så!

Inga kommentarer: