söndag 24 augusti 2014

Premiär i Freestyle klass II - ur en vesslas perspektiv!

Jag har haft mina misstankar om att något har varit på gång! Varje kväll har matte dragit ut stereon på tomten och vi har rockat och rullat hej vilt. I morse förstod jag att det var dagen D, när matte skar upp massor av pannkakor och packade hela väskan full. Det var en ganska lång resa så jag hann fundera ganska länge över vilken strategi jag skulle köra på för att få ut mesta mängd pannkakor. Eftersom jag inte är blond så kom jag på en ganska smart sak faktiskt! Jag låtsades helt enkelt att jag inte kunde något av allt vi tränat - backa blev leka stegrande ponny, backa runt matte blev sitt i olika positioner runt henne osv.. Ganska snart kom pannkakorna fram och jag fick smaska på ordentligt, bra så! 

Innan vi gick in visade matte bilder från min hejarklack som inte kunde följa med i dag. 

Det hade inte gjort något om de varit med för min egen matte var så trist hela tiden (förutom när hon gick på mitt lilla pannkakstrix). Hon var skitnervös över huruvida programmet skulle hålla för klassen eller inte, men jag tog livet som vanligt med ro. Jag håller ju för allt, oavsett klass, om inte kan jag freestyle lite! 

Äntligen var det vår tur och eftersom matte hade en och annan pannkaksbit kvar i fickan bestämde jag mig för att hänga ihop bra med henne. Jag gjorde nog exakt som hon sa ganska länge men sen upptäckte jag att vi hade publik och domare på plats, och när domare är på plats vet jag vad som gäller: VÅÅÅÅÅÅÅGEN! Matte tjötade lite om att jag skulle lägga mig ner men jag gick inte på det och försökte få till mitt paradslut flera gånger. Tillslut gjorde jag som matte sa, även om det tog emot, sen gjorde jag vårt nya trick perfekt (jag kunde det hela tiden, behövde bara få lite pannkaka, hehe) och sen fick jag äntligen komma in och göra vågen! Självklart ledde det till att vi sprang av plan och käkade upp hela påsen pankisar, så nu vet jag att jag ska försöka få till det ännu tidigare nästa gång! 

När vi klev av öppnade sig himlen, inget problem för mig, men domare och betjänter omkring verkade vara gjorda av socker så de tog en paus efter att min klass var klar och då tog matte med mig på skattjakt i omgivningen. Jag hjälpte henne att hitta båda, även om den ena var skitsvår (för henne, för mig var det aslätt när hon väl visade mig den) och sen när vi kom tillbaka fick vi kuta fram till prisutdelningen där jag fick en rosett och en låda godis! Jag vann min klass, föga förvånande om ni frågar mig, jag har ju gjort det förr på premiär.. 

Sen fick matte också två pappersbitar av domarna och hon hävdar att det ska med in i det här inlägget, men jag tycker att det tar för mycket fokus av mig. Dock är det hon som står för matransoneringen i det här hushållet (det finns förvisso en lättlurad husse, men det är ändå bäst att hålla sig lite sams med hon som har makten) så jag kan notera det ändå.. 

Poäng: 
Precision och samarbete: 7,8 & 8,5
Innehåll: 7,2 & 7,0
Tolkning av musik: 7,8 & 7,8

Kommentarer: 
"Långa frekvenser av trix. För mycket positioner jämfört med innehåll. Miss i framförandet. Bra och små hjälper!"

"Fin frontposition och hunden arbetar bra självständigt! Fin snurr på avstånd och bra backande! Tänk på andelen HtM i freestyel för att höja innehåll. Fina hopp till musiken och väl utfört backande runt dig"

Som ni kan se så ligger inte felet i vad jag har gjort utan i mattes fördelning av kommandon (läs bedjande) av vad jag ska göra. Jag sätter henne på uppgiften att fixa det inför vår nästa start, för då tycker jag vi ska få uppflytt också, så jag kan komma upp i den högsta klassen, där jag självklart hör hemma egentligen. 

Eftersom våran fanclub/betjänter inte var på plats så var det ingen som filmade mitt framträdande, vilket är lite synd så jag tänker be matte filma oss här hemma så ni får se vilket snyggt program vi har, det kommer ju dröja ganska länge innan jag står på scen igen och jag vill inte lämna er utan underhållning så länge. 

Efter min vinst arrangerade min fanclub ett party åt mig! Blev lite besse över att de inte hade några partyhattar, men det var en rätt schyst tillställning ändå! Storhövdingsblondinen satte in de andra blondinerna i vardagsrummet bakom kompostgaller (somliga hindras av mindre) så kunde jag gå igenom och plocka fram varenda leksak och ben de hade i lugn och ro. Hade att göra ganska länge, men tillslut fick de komma ut så vi kunde munhuggas lite. Det ätbara var ganska snuskigt så jag kände inte att jag behövde tigga så mycket, men blondinerna.. jösses säger jag bara! 

Inga kommentarer: