måndag 18 augusti 2014

Freestyletävling på Kungsörs BHK 17 aug 2014

I går var det äntligen dags att få dansa igen! Det är ju alltid lite läskigt att gå ut och köra något man tränat så lite som möjligt på, men att få köra på hemmaplan är alltid det bästa! Trots att det finns en stor läktare försvinner den så fort jag kliver ut på plan och igår kände jag mig verkligen lugn (så lugn man kan när man tävlar i dans!) Startnummer 7 blev snart vår tur då det var tre strukna före oss och så här såg det ut när vi traskade ut på plan: 


Kändes riktigt bra och det var det bästa framförande hittills, även om det inte visade sig helt poängmässigt (det märks att domarna är lite mer åt den ena eller den andra grenen) men det var fina kommentarer och ändå höga poäng med tanke på vår brist på erfarenhet, så jag är jättenöjd! Här kommer mina poäng och kommentarer: 

Precision och samarbete: 8,4 och 8,0
Innehåll: 8,7 och 8,2
Tolkning av musik: 8,6 och 8,5

Domare 1:
"Ett väl varierat program där ni använder musiken på ett mycket bra sätt! Fortsätt så här, du har lyckats fånga din hunds glädje i musiken!"

Domare 2:
"Lite småbusigt men en superfin helhet. Bra anpassat till musiken. Härligt glad show från er båda, så som freestyle ska vara!! :) "

Även om jag läste kommentarerna igår var det först nu när jag skrev upp dem som jag insåg att vi båda fått credit för showen! Med tanke på att vår första domare skrev att det bara var mitt framträdande som behövde förbättras för att det skulle bli perfekt så får man ju vara nöjd nu :)

Poängen ledde till en femte placering och en ny titel FDI. På lördag blir det premiär i klass II, håll tummarna! 

2 kommentarer:

Erica sa...

Grattis, så fint det ser ut och jag håller med om att det verkligen showas! Så roligt att få ta del av dina upplevelser och tankar när vi själva filar på våran start och debut i freestyle =)

Anna at rocktassar sa...

Hej och tack för din jättefina kommentar! Jag blev jätteglad :)) det är nåt av det absolut roligaste och bästa - när man får höra att man förmedlat glädje på planen, det är ju trots allt det det går ut på :))

Stort grattis till ert Fd 1! Och lycka till idag, såg ni skulle debutera i klass 2 idag! :)
Ert klass 1-program var showigt och fartfyllt, man blev glad! Kör ni samma stil i tvåan?

Med vänlig hälsning, Anna