onsdag 16 juli 2014

Nya utmaningar i Freestyle och lydnad!

Lagom så här när vi anmält till SM i rallylydnad så börjar vi helt sonika med att träna in nya moment i andra grenar! Egentligen är det ett under att jag och Zandra funkar så bra ihop, då vi verkligen är helt olika på den här fronten =P 

Vi ska ju tävla här i Kungsör med vårt klass I program och förhoppningsvis får vi vårt sista uppflyttningspoäng då (hittills har det gått bra, men man vet ju aldrig med vesslan!) och då det finns lite tävlingar i trakten i sommar och höst tänkte jag att vi kan utmana oss och fortsätta tävla i freestyle. Det passar oss bra, trots min ovilja att showa på scenen, det jag inte har väger Nässla upp hundra gånger om liksom. Fördelen är att vi inte behöver nöta program jättemycket (ju mindre desto bättre) utan bara träna in lite nya trix. Och ja, klippa ihop låten och allt det där, men det ska vi väl få till en ledig dag.. 

Det tricket som jag siktar på nu att lära henne är att rulla mellan mina ben och vi har kört två pass och hon har börjat lära sig det. Hon vill ju gärna göra vågen när hon är mellan (pga det förra programets avslut) så jag får nästan jobba mer med det än med själva rullandet.. Knasig hund! Så nu försöker jag få in lite sånt under promenaderna för att nöta det. 

Vi ska ju också debutera i klass II i lydnad i vinter tänkte jag, när vi väl har vår enda tävling i vår arena. Det mesta sitter ju skapligt och det är nog rutan vi bör fokusera mest på nu och jag kör några pass utan koner varje kväll i trädgården. Förhoppningsvis får vi till det lite bättre än när hon var slyngel och skulle göra det: 

Inga kommentarer: