onsdag 26 juni 2013

Det här ger en bra känsla!

Gårdagen innehöll ett riktigt hästpass på jobbfronten. Först ett vanligt pass på 7-16 jobbet, hem, se över lite lagar och regler (jobb) under tiden maten intas för att snabbt slänga sig i bilen och åka till en uppföljning på en utredning där Nässla fick vara med som funktionärshund. Hade planerat att gå milen efter det men då min andra chef behövde lite uträkningar från vår budget innan morgonen fick de planerna ställas in. Däremot kunde jag inte låta bli att stanna på vårt gamla träningsställe dom låg nära vår kund. 

Vilken känsla att bara kliva in i skogen och släppa allt (ingen mottagning heller, yeay) och bara låta Nässla vara hund (gris). Där kan man prata känsla!

Det här är för mig idealbilden av Sverige på sommaren (i väldigt dålig upplösning): en stig, gröna träd och solen som strimmar ner. Och hunden så klart! 
Försökte hålla mig ren men när Nässla fick fnatt efter fnatt (vilket gör det uppenbart att även hon hade en bra känsla) gav jag upp. 
Ingen träning idag vid vår pöl. 
Ett underbart stopp i jobbet helt enkelt. Sen var det bara hem, duscha hubd och sig själv, jobba vidare och slänga huvudet på kudden. Behöver jag säga att jag somnade ovaggad?

Inga kommentarer: