söndag 23 december 2012

Julförberedelser? Skulle inte tro det!

Den här julen får nog gå till historien som sämsta hittills. Varje dag den här veckan och nästan hela förra har spenderats på jobb (som vanligt) eller i skolans datasalar fram till 19-20 varje kväll. Ni kanske kan gissa hur mycket annat julförberedelser man hinner med då? Så gårdagen fick ägnas åt julklappsinköp, very engagerande, verkligen. I morse (läs 4.30, bara en timma sen) vaknar jag av att sambon "inte mår så bra" pga migränanfall (hoppas jag! Vill ogärna spendera julafton med vinterkräksjukan!) .

I normala fall äskar jag julen, speciellt om det är snö. Förbereda sig, tänka ut fina julklappar och komma i stämning. Nu har jag haft pluggångest, målat på något i huset varje ledig stund och haft extremt dåligt samvete över hur lite aktivering Nässla får. Men, vi sover i alla fall i vårt sovrum nu! Bara resten kvar.

Tyvärr innebär inte julen något längre uppehåll, utan annandag sätter pluggandet igång igen och då ska jag hunnit förbereda en hel del tills dess. Sen kommer vi ha ett litet helvete fram till första veckan i januari, litet mindre helvete veckan efter det - men sen! 18 januari är sista dagen och fy sjutton vad jag längtar! Om vi blir godkända vill säga, vår handledAre har gjort klart att vi borde sikta in oss på att bli klara i mars istället men det är därför vi ligger i, motbevisa karln!

Okej, jag vet, årets tristaste inlägg, men jag har inget att skrivar om min och Nässlas vardag. Det skulle bli så här:
En bild på 30 tennisbollar och 15 leksaker på vardagsrumsgolvet och en hund som bedjar om lite uppmärksamhet.

Hoppas ni andra har juletid i stugorna, god jul!!