måndag 9 maj 2011

Mycket planer nu

Jag satt igår och gick igenom taxklubbens schema för viltspårsprov (de har ju massor!) och konstaterade att det inte alls är ofta som jag kan. Sen konstaterade jag att det beror ju på att kalendern nästan är full.. oooops. Men vi har klämt in en hel del och så här ser sommaren ut i korta drag för oss:

20-22 maj hyr vi stuga med tjejerna. En stuga i skogen med stor gräsplan, 200 meter till vattnet och egen båt. Vi ska träna apportering så det står härliga till!
4,5,10 juni har jag slutspurt i skolan med både tenta och deadline för inlämningsuppgifter.
11 juni påbörjar jag tjejklassikern med att cykla tjejvättern.
18 juni är det hussens tur att cykla långa vättern. Jag lämnar Nässla till hundvakt och på kvällen blir det bröllop.
19-23 juni åker vi till London! En tidig 30års present till mig :)
24 juni är det både midsommar och brors födelsedag (tänk han fyller exakt ett halvår från julafton, jämnare kan det inte bli).
1-2 juli åker vi till Göteborg och tävlar i Rallylydnad. Vi ska anmäla oss till två tävlingar.
9 juli fortsätter jag med tjejklassikern och simmar 1km i Vansbro.
10 juli är det tävling i Norrtälje som jag inte anmält mig till men kan tänka mig om jag får resesällskap.
*Sommarjobbar*
28 augusti är det rallylydnadstävling på Lidingö som vi anmäler oss till om vi inte tävlat i Norrtälje eller om det gått dåligt ;-)
10-11 september är det värsta.. Då har vi anmält oss till.... .... *trumvirvel* jaktprov! Dör bara jag tänker på det..

Äsch, vi har ju massor av ledig tid, fast den kanske vi ska ägna åt att träna till allt.. .Huh :)

1 kommentar:

Zandra, Lova o Lystra sa...

Ryktet säger att man inte ska gå för en tax domare om man har en hund som går spåret snabbt :) Lärare på min utbildning som sa, jag vet inte om det stämmer. Men, enligt henne går taxar spåret sakta och det är så de domarna vill ha det.

Och vad är det jag läser, bara ev till Lidigö? Klart ni måste ditt, vi måste ju ha sällskap och mentalt stöd. ;)