torsdag 10 februari 2011

Träning och fika :)

Igår fyllde Ulrika år och hennes mamma var så rar så hon bokade upp Hundarenan i Kungsör och bjöd på fika :) Bättre födelsedag än så är ju svårt att få (själv fyller jag 30 i höst, kanske jag ska boka hallen hela helgen haha).

Förutom att gosa med lilla Stacy så gick träningen fint förutom våran strålande éntre! Jag trodde mig ha hunden bakom mig när jag öppnade dörren, men vips så var hon två meter framför mig och flög fram till staffevalp. Skulle det bara varit Ulrika och Mea där hade jag ju inte brytt mig, men eftersom det var självaste Fanny från Klickerklok som tränat inne och höll på att packa ihop skämdes jag faktiskt lite, haha ;) Det var dock inte bara jag som ville imponera på henne, jag var lite förvånad över att Ullis var i full gång med sin träning redan när vi kom men hon ville visa sin ambitiösa sida =D

Jag och Nässla tränade lite freestyle, här gör vi danstass, ett trix som jag egentligen skulle ha i början av mitt program men som jag skippat när vi kört hela programmet. Igår gick det däremot fint. Sedan klättrade vi på agilityhinder och sprang genom tunnlar för skojs skull. Jag tänkte att jag skulle ta en chansning och leva farligt så jag släppte Nässla och det gick bra!! Hon jobbade med mig och sprang inte för att bjuda upp för lek med de andra hundarna, så skönt! Efter passet tog vi en fika, Mea hade med sig kladdkaka, mums!

Bilderna är tagna av våran alldeles egna hovleverentör Ulrika, här är hennes sida

Jag hade på morgonen lagt ett blodspår som jag tänkt gå efteråt, men då det blev mörkt tog jag det nu i morse istället. Återigen fick jag konstatera att jag ska inte lägga spåren själv! Som vanligt gick det illa då :( Sista biten gick bra dock, men vi hade knappast hittat den där klöven om Nässla hade visat vägen själv.. Så nu får jag återigen vänta på att hitta någon annan som kan hjälpa mig att lägga spåren. Funderar på att lära mamma, hon är ju ordinerad av läkare att gå i skogen och tycker själv om det. Frågan är bara om hon vågar och om hon har förmåga att hålla reda på allt :/ Jag har ju några jag spårar med men eftersom de själva lägger spår för anlaget får vi ju inte till det där med liggtiden.

3 kommentarer:

Susann sa...

Jag behöver också träningskompis inför öppen klass. Synd på avståndet bara, man åker ju inte på en kafferast ;)

Linn sa...

Nää, jag vet :( När det dessutom ska ligga några timmar blir det ju inte lättare med dryga tio mil mellan..

Ullis sa...

hahaha Vad roligt du skrivit, Linn!

Nässla skötte sig exemplariskt tycker jag! :D Hon är ju bara så söt och glad! Tack för igår! :D