torsdag 3 februari 2011

Flat-valpar

Sugen på flatvalp? Eftersom hussen i huset inte är det vidarebefodrar jag frågan istället då Jessica på Skeppartors kennel här i stan (eller ja, Torshälla om man ska vara kinkig) har fått valpar.
Förutom att mamma Gnista var med på omslaget i senaste Charmören så har man också under hösten kunnat läsa om deras framgångar då de både tog hem lydnadschampionat och viltspårschampionat. Jessica anordnar regelbundet träningsträffar och hyr in instruktörer så valpköparna får komma och träna. Jag har inte själv köpt valp av henne men tycker att hon är pedagogisk både när man träffar henne och på hennes blogg och engagerade uppfödare är alltid positivt! Jag tycker att en vidare presentation för de som är intresserade kan ni hitta på hennes hemsida Skeppartorps för en bättre överblick över både henne och föräldrarna. Föresten finns det en hel del bilder på valparna med om ni klickar er fram till bloggen, tills vidare bjuder jag på mina egna minnen från valptiden.


Valpmage!!

Inga kommentarer: