lördag 4 december 2010

Vad menar de egentligen?

Vi gick förbi en sådan här skylt idag och jag som gått skriv och metodkurs reagerade så klart på felet. Menar de verkligen att det är okej att hundar går lösa om de inte förorenar, samt att de får förorena bara de är i koppel? För det är ju bara förbjudet att vara lös och förorena. Ajaj..
Andra skyltar som jag tycker är lite luddiga är rastning förbjudet. Får man gå med hund där öht? För jag kan ju inte gärna bära min hund förbi när vi måste passera? Eller de som man ser vid badplatser: "Hundar får ej vistas inom badplatsens område" Okej, men när det inte är en badplats då, på hösten och vintern? Är det fortfarande en badplats då fast inga badar? Jag gillar tydliga skyltar, på badstranden i Motala (de har säkert fler, jag var på en av dem) stod det "Hundar förbjudet mellan 1/5-31/9". Så tydliga skyltar gillar jag!

1 kommentar:

Matte sa...

Jag har tänkt precis samma sak som du om båda sortens skyltar, men jag kan ju iaf bära mina grabbar förbi när det står rastning förbjudet hehe (det gör jag dock inte :) )