fredag 10 december 2010

Freestyle forts.

Igår hade vi tredje tillfället på freestylekursen. Lite mindre moment denna gång, men det betyder inte att det är lättare. Det vi ska lära in (förutom att fortsätta träna på tidigare moment) är:
  • Rulla och lur (det vill säga rulla åt båda hållen). Vi har shejpat det för dryga året sedan och det var bortglömt, men jag tror det går hyfsat fort att komma ifatt igen.
  • Skäms (tass på nosen). Värsta momentet! Gaah, vi får se hur jag gör med det..
  • Danstass, dvs hunden lägger upp tassarna på mina ben när jag lyfter på dem, för att sedan kunna stå längre ifrån och lyfta samtidigt som mig. Gick bra igår, men jag har inte tränat det inomhus ännu (läs utan termobyxor!)
  • Buga. Gick fint igår, idag blir det ligg :/
  • Backa in mellan benen och fortsätta ut bakom.
  • Ducka med huvudet, lära hunden vara okej med att man viftar med benen över huvudet på den. Inga problem, gör vad du vill sa Nässla bara jag får godis.

Om det går bra uppdaterar jag med film ;)

Inga kommentarer: