måndag 19 april 2010

Externbelöning är grejen

Idag var vi och tränade lite av det som jag skrivit nedan. Jag hade inga större krav då de sista gångerna gått illa och jag mest varit frustrerad, irriterad och tillslut även ledsen. Planen var inkallning, stanna och stadga och jag skulle använda mig av mycket lek och även externbelöning med favvomaten.

Började med lite inkall med lek, men hon blev snabbt trött så då gick jag över till lugnare övningar. Här kommer en film som jag fick ihop där jag först har henne gå fot (inte så snyggt jag vet!) samtidigt som jag kastar dummysar i en tunnel runt oss (det ligger även några ute sedan tidigare). Avslutar sedan med att skicka henne på ett linjetag mellan dummysarna på en som jag lagt ut längre bort tidigare.
Jag filmade mer, men det var inte så lyckat.. Man ser en gräsmatta och hör mig kommendera det ena och det andra. Jag kanske skulle fixera stativet lite bättre nästa gång..

PS. Jag vet inte varför bilden är halv, om någon vet hur man fixar så tar jag gärna tips! Vill ni se hela ligger hela på youtube.

Inga kommentarer: