torsdag 7 maj 2009

Nässlas dagbok

I morse vaknade jag när solen gick upp, och jag började dagen med att resa mig upp, ta sats för att sedan lägga mig ner på matte och få med mig så mycket täcke som möjligt. När hon sen började böka för att vad hon påstår iallafall; ta tillbaka sitt täcke så bestämde jag mig för att det var dags att gå upp.
Ingen annan höll med om det så jag fick kämpa lite. Jag hämtade kotten med den värsta pipisen och spelade ett antal låtar utan resultat. Jag låtsades att människorna mina var vindruvor och att jag var en dam som skulle tillverka vin. Lite gruff gav de ifrån sig men fortfarande ingen större effekt. Jag gick då över till plan dränkning och såg till att ge dem en puss på varenda synlig yta. Matte gick då upp på toa och muttrade något om att klockan bara var 6:02 och jag passade på att krypa upp till husse. När matte kom tillbaka för att sova vidare (va?? jag trodde vi skulle gå upp nu?) så försökte jag hålla henne borta från mig och husse genom mina fantastiska karatesparkar med bakbenen.
Äntligen så gick husse upp, jag hängde på och skulle se till så han vaknade ordentligt och bet honom därför lite i fossingarna. Tydligen låtsades han om som att han inte gillade det,, men jag tror inte på det :)
Husse gick och jag fick fortsätta trackasera matte igen. Försökte verkligen väcka henne! Jag hämtade fler leksaker, utan resultat, jag hämtade hennes byxor och gav dem till henne, jag gav henne fjärrkontrollen för att till sist prova med BH´n. Inget fick henne att gå upp så jag bet henne i fötterna istället.

Efter mycket om och men så klev hon upp iallafall, jag passade på att bita lite i hennes strumpa med när hon försökte ta på sig den hahahaha! Tydligen blev hon arg och då la jag mig och låtsades som ingenting hade hänt och att jag nästan sov.
Äntligen tog hon ut mig för jag höll ju faktiskt på att kissa på mig. Väl när jag var ute glömde jag bort det för det fanns så mycket skvaller att ta igen. Så mycket som hade hänt ute på gräsmattan sen jag var där sist och det fanns verkligen inget viktigare än att nosa på det. Jag vet inte om matte ens var med mig och det spelar inte så stor roll heller. Men det var nåt magiskt som styrde mig ute för ibland kom jag inte fram dit jag ville. Måste vart nåt övernaturligt.. Efter en låååång stund kom jag på att jag var nödig och gjorde mina behov och helt plötsligt var matte glad och jag fick äntligen bära tidningen. Tyvärr var det ingen på gården som såg mig, jag gillar att visa upp mig när jag bär.

När vi kom in så skulle matte äta frukost, och snål som hon är får jag inte äta hennes ägg. Så jag gick ut på balkongen och skällde ut de jag såg därifrån för första gången. Det var en ganska speciell upplevelse men matte blev asarg. Hon snacka nåt om att klockan bara var 8. Spelar roll, får vilka som helst verkligen röra sig utanför min balkong klockan 8 liksom??
Hon stängde dörren och kvar fanns bara biabädden att möblera om. Flyttade den till andra änden av rummet och la den uppochner innan jag bestämde mig för att återuppta gamla barndomsintressen, nämligen att plocka ner allt från diskbänken.

Nu är jag ganska trött, det tog på mig att väcka människorna idag, så nu ska jag sova. Sängen är ju ledig! :D

2 kommentarer:

Jens sa...

Tjaba, syrran!!
Du har det bra du, som kan fixa sängen åt dig själv med sådär enkla trix...aningslösa matte och husse..

Här är det KRIS! Hela eftermiddagen och kvällen i går höll husse på att skruva ihop en HUNDBUR!! Täckte halva vardagsrummet, typ. Och den stod kvar i morse också! Visserligen har jag kanske varit lite hård mot husse en tid, men det är ju bara för att han inte ska tro att han är nåt. Jag menar, köpa jägarväst och dra iväg med mig på utställning...vad tror han?? Så jag bestämde mig för att inte bry mig om hans visslande, fåniga handviftanden och löjliga kommandon ett tag för att sätta honom på plats, liksom.

Och då går han och köper en bur!!! Huu!! Bara tanken på att jag stackar lilla flattevalp skulle bli inburad bara för att man skojar litet med husse...vad är det för fel på gubben? Men i morse när vi gick ut bestämde jag mig för att ligga lågt ett tag för säkerhets skull, plockade in och lämnade av en dummy i handen på husse som han verkar gilla, vet inte varför...och sen gjorde jag likadant med en klurig markering plus att jag kom som ett spjut på inkallningar, även med hästskit inblandad.

Men när vi kom hem stod ju buren fortfarande där. Fast nu påstår husse att han ska bära ut den och sätta in den i bilen!!! Jippiii, jag är fortfarande fri och vete sjutton om jag inte ska jäklas lite med husse nästa gång vi går ut i skogen:D

Puss o morr på dig, syrran, låt inte matte tro att hon är nåt!

Hoppas vi ses snart!//Thisbe

Linn sa...

Oh no Thisbe, den där buren vet jag nog vad det betyder: du kommer inte att få bestämma längre vart i bilen du ska sitta utan du kommer vara förpassad där bak.. Tyvärr överlistade matte mig ganska tidigt med det där och hon gav sig inte heller trots mitt tjuuuut och lirkande igenom..

Jaså du smörar in dig, varför? De har ändå inte mage att skicka ut en på blocket så det är bara att leva rövare. Själv så skulle det inte falla mig in att lämna av mina saker så länge jag vet att jag är fri. Hon kan gått våndas lite över mina snabba ben :D De förlåter ändå allt på kvällen när man lägger huvudet i knän på dem så jag utnyttjar situationen.

Har du föresten sett att jag inrett ännu mer?? Matte la upp en bild i dagens blogg, men jag fattar inte varför eftersom hon ändå inte verkade gilla min inredning, de slängde ju allt.