tisdag 23 juni 2020

Dvala i hettan

På min semester i Rom i juni för några år sen insåg jag att det som tar kål på min energi allra mest nog är värme. För varmt och jag orkar ingenting. Nu har det visat sig att min hund tydligen är likadan, så förutom våra sök-kurs och försök till simning händer inte mycket här. Vi går ett halvt varv runt kvarteret och Sirap däckar inne på klinkergolvet i badrummet efteråt. Så vi chillar mest, men bjuder på lite bilder på NÅGOT som vi åtminstone gjort. 
Smart hund som lindar leksak runt min fot och därmed kan leka med mig. 
Jag som figge på sökträningen. Nu är själva kursen slut men vi fortsätter träna. 
En jättehärlig grupp med stor sammanhållning :D 


Sirap har hjälpt till med trädgårdsarbete. 


Ta mig, men helst inte!


Från avslutningen på kursen, bästa sökhunden.
Nu ska vi börja träna lydnadsmomenten också. 


Tydligen får hon lockar när hon självtorkar. Opraktiskt.
Jag har försökt lära Sirap att simma den hårda vägen, genom att bära ut henne och sen släppa med flytväst så får hon simma in. När vi var i Sundbyholm på midsommar passade vi på att bada utan flytväst, och när jag gick ut i det långgrunda vattnet slutade det med att hon simmade lite på egen tass (kan vara att hon lyckades dutta en tå i botten, jag vet inte, men frambenen simmade). Inte mycket men det lilla hon gjorde fick hon mycket beröm för. Men när vi var tillbaka på "vår" strand gick det inte att släppa tassarna, så vi får nog åka dit ut flera gånger. 



Inga kommentarer: