fredag 7 augusti 2015

Prova något nytt!

Vid den sista beställningen av silverfiltar så passade jag på att beställa ett silvershade-täcke till Nässla. Förvisso har inte solen skinit jättemycket denna sommar här i Sverige (till skillnad mot USA där fabriken stod stilla pga materialbrist!) men Nässla blir jättejättevarm i solen. Inte så konstigt med sin svarta päls.. Så, när produkten ändå är så bra så tänkte jag att jag ska prova ha den på Nässla under promenader soliga dagar. 
Skulle jag sälja den skulle den hamna på ca 360kr, men det är tyvärr för många alternativ med både färger och storlekar för att jag ska kunna lagerhålla dem. 
Man kan blöta den så vattnet kyler ytterligare om det blåser lite, men däremot är det viktigt att inte låta hunden ha den på sig i skuggan, då värmen då istället lägger sig mellan hunden och filten! Alltså inte utan uppsyn. Jag trodde den skulle vara otymplig och obekväm men den var jättemjuk och lätt, tror inte Nässla kommer vara besvärad av den. Den var ju också rätt snygg, lite partykula över det hela. Nässla låter hälsa att om det inte vore för att hon ska på viltspårscup i helgen skulle hon gladeligen åkt till medeltidsdagarna i Arboga och hoppat upp på en häst!
Riddaren av Hagalundsgatan!

Inga kommentarer: