måndag 9 februari 2015

Åtgång

Många pinnar går det åt!

Efter förra tävlingslika kedjan i arenan bekräftades en misstanke jag hade, nämligen att Nässla inte var helt säker i vittringen på nya pinnar. Inte så mycket att grubbla över, bara börja träna, och sedan dess har jag använt en ny pinne varje gång jag skickat henne. Pinnarna går åt, men säkerheten blir bättre! I morse provade jag även på en liten fjärr och det var mycket bättre efter vila! Vill inte vila bort det helt då jag ändå vill ha säkerhet i att ens utföra det, men långt ifrån varje dag just nu. 

I övrigt tränas inte så många lydnadsmoment för tillfället, behöver en liten paus då det finns en gräns i hur kul det är att peta. Jobbar lite på att belöna upp fot-förberedelserna, men annars är det svårt att göra så många moment inne. Kanske skulle behöva köra en och annan inkallning ute, det går ju faktiskt bra även när det är snö.. 

Inga kommentarer: