torsdag 15 augusti 2013

Vi laddar vidare

Eftersom vi har ett jaktprov att se fram emot nästa lördag så blir det ingen vila nu. Idag ska vi iväg och skjuta lite. Brorsan gillar att leka med apportkastaren och jag behöver träna Nässla på att skott = fika och inte alls springa iväg.. Har ingen direkt plan och glömde ta fram vilt i går kväll så jag har bara tre småfåglar med, tror jag ska göra ett sök av dem och se hur hon hanterar lilla måsen.

Precis som inför förra provet så kommer det också vara tema fotgående varje dag framöver. Hade ett pass i tisdags som gick riktigt bra. Gick i princip hela vår korta långpromenadsrunda i skogen i fot. Så utan störning är ju absolut inga problem, inte heller i uthålligheten. Får se hur det går idag efter skytt. När Nässla fyllde år fick hon en sån här flätat fleece med fårskinn på 150cm som jag tänkte ta med och belöna fotgåendet efter skytt med. Tror det kan slå högt! 
Finns att köpa på Eskilstuna Hundcenters butik eller webshop (där bilden är stulen ifrån), rekommenderas med fem klada kampskall av Nässla! (av fem möjliga)
När jag gick i tisdags hade jag på mitt nya pick-up bälte. Först tyckte jag det var lite otympligt, det slog i benen och jag nådde inte grejerna bak i fickan. När jag sen skärpte till mig lite och satte den där den skulle sitta runt midjan (och inte hänga på höften som någon sexy cowboy) var det helt plötsligt inga problem och jag slapp ha ångest över att ha kastat nästan en tusenlapp i sjön. Tur det då! 

På tal om något helt annat så har jag anmält mig till WT hos goldenklubben i oktober. Funderar också på att anmäla mig till labbeklubbens WT, men det är ju ända bort i Norrtälje, orkar jag verkligen åka så långt?! Någon annan som ska dit? Och på tal om att anmäla så måste jag bestämma mig innan provet om jag vill anmäla mig till fler B-prov i höst. Det skulle ju vara retligt att ha någon liten detalj som gör att vi precis missar ett första pris och skulle kunna fixa det med ett prov till, men å andra sidan, om vi inte klarar det orkar jag verkligen traggla mer i höst då? Så mycket funderingar utan några svar, som vanligt ;-) Och om jag inte anmäler till jaktprov ska vi chansa på att göra bort oss totalt på viltspår istället då? Om du har en bra spåkula eller allmänt duktig på att ge bra tips så tar jag gärna emot dem!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

hahaha om du hittar SPÅ-kulan så vill jag också vara med på den ;-)
Kram på Er!