söndag 3 februari 2013

Snöfritt och apporteringsträning

Jag har haft så lyxigt med ledig tid senaste veckan så nu börjar jag verkligen återfå energin igen. I fredags tog jag och hussen en promenad till arenan där det var rallyträning, tog två varv där Nässla var fantastisk innan vi traskade hem igen. Skickade ut frågan på fejjan om någon ville träna apportering på lördagen och tre pers hängde med, så på lördagen blev det samling med både flat, tollare, lab och golden, kul med blandad kompott!

Nässla fick träna på att "vara stressad" och klarade av att jobba på bra trots det. Gjorde både markering, sök och linjetag och slutligen kom viltet fram, bara för att hämtad utan någon avancerad övning.

Idag tog vi klövjeväskan och gick ut på fältet med kanin och några fåglar som hon fick ta på linjetag. Lite svårt att lyssna ibland så det måste jag få till någon bra övning på i samband med vilt. Men i vilket fall, jag tror hon är väldigt nöjd nu åtminstone och jag kan jobba med gott samvete i morgon. På tisdag blir det nya tag så länge snön håller sig borta. Nu kör vi!



Inga kommentarer: