söndag 27 maj 2012

Kul!

Idag har vi spårat med Zandra och Lystra, trots hettan. Jag vet inte om det var just hettan som fick Nässla att varva ner aningen i sitt spår men efter andra vinkeln idag fick hon för sig att inte bara springa dit benen bar utan även att hon kunde ta det lugnt. Följde därefter spåret väl, kom av sig (eller snarare var helt loj och borta) vid klöven, men då tog jag henne tillbaka och verkligen var med och nosade noga i sista delen av spåret, så fick hon lösa det som man ska, nämligen med nosen i backen och inte via ett sök. Jag ska träna lite på bra spårupptag som gör att hon får ner nosen, men det tänkte jag göra vid sidan om för mig själv.

När jag kom  hem fick jag en rolig förfrågan, mitt ex, vars familj äger fiskevatten (och fina jaktmarker med) har nu klarat av sin jägarexamen och ville ha apportör när han ska skjuta av skarv vid vattnet i sommar, om vi ville. Om vi vill, tror det inte finns ett bättre alternativ för Nässla än att jobba ordentligt i vattnet, på riktigt. Så jag tackade ja och hoppas det blir av :)

Inga kommentarer: