tisdag 1 november 2011

Korta pass

I dag och igår har vi fått till några kortisar. Just nu befinner jag mig i sluttampen av en kurs men framförallt i startgroparna till C-uppsatsen så det har varit lite smått hysteriskt i människohjärnan. Men, igår träffade vi Cicci och Java men eftersom de jobbar så fick vi ses framåt halv fem, vilket innebär totalt mörker och vi körde i elljusspår. Så, för att inte reta upp motionärerna fick hundarna vara kopplade när vi körde lite små pass av walk up med enstaka markeringar. Ibland stannade vi och fick till någon form av träning av att inte hoppa upp och ta dummy bara för att vi lämnar över den sinsemellan (ack så larvig grej att träna men nödvändig). Kort pass (desto längre promenad) men nyttigt att det inte behövs hetsas upp bara för att vi är med en annan flattifnattare.

Idag var vi själva och gick till det gröna fältet med allt gräs och skulle träna fot och några linjetag. Gräset var HÖGT och jag fick en fingervisning om hur det kommer bli i vinter med meterhög snö att pulsa igenom.. Först gick fotgåendet inte alls bra, hon försvinner inte fysiskt från mig, men i hjärnan är hon bara på middag med de där grässtråna :/ Sen på slutet piggade jag upp mig själv och då satt det även för henne! Skönt att få avsluta med bravur. I morrn blir det Jens med blondinerna :)

Inga kommentarer: