söndag 20 juni 2010

Always keep your flatcoated stupid

"Always keep your flatcoated stupid" är visst ett uttryck som finns. Håll flatten korkad, annars får du problem. Det fick Tess lära sig i fredags när hon tog ut Nässla åt mig när jag var på jobbet. Nässla har börjat tvärnita på promenader för att försöka få mig att gå i en annan riktning (tex in i skogen, hem fortare osv). Jag går inte på det där, utan tar bara med henne dit vi ska och efter en gång brukar det vara slutprovat (för den promenaden)

För Tess blev det dock annorlunda.. Hon tvärnitade ganska snart, när Tess skulle dra med henne så ställde hon sig i sin "jag-kommer-lirka-mig-ur-selen-position" så då lockade Tess på henne istället. Jackpott! Sen stannade hon massor av gånger på den lilla promenaden för att bli inlockad, hon körde helt enkelt med Tess hela rundan :D

1 kommentar:

Thérèse sa...

Hahaha ja så matte får allt lite bakläxa på "always keep your flatcoated stupid" ; )