fredag 27 november 2009

Inkallning

Jag har slarvat lite (läs mycket!) vad gäller min inkallning med Nässla. Fungerar som för de flesta andra, skitbra så länge det inte finns några störningar. Jag har grubblat på det här ett tag, och smart som jag är (haha!) så låtsades jag att jag kom till mig själv på kurs.. Vad skulle jag ge mig själv för råd? Well.. Jag gav mig själv några väl valda råd och har nu börjat på det, med snabba resultat! Visserligen har vi inte tränat massor, men jag tror nog allt att jag kommer kunna kalla in henne trots att hon springer mot en dummy inom en vecka ;) Jag återkommer med film när vi lyckas med det.

Kanske inte låter som värsta grejen att kalla in en hund bara för det ligger en dummy framför men när det gäller Nässla så är det bland de största störningarna att jobba, dvs. hämta dummysar..

2 kommentarer:

På väg mot min dröm sa...

hej! jag tar tacksamt emot tips=) Jag kunde tyda det.. haha du beskrev jätte bra! Det ska jag prova i morgon.. Jag medelar hur det gick..
Du kanske har mer roliga övningar? Valpövningar? Jag tar iaf tacksamt emot..=)

Gud vad roligt med specialsök... Hoppas att det går bra att jag kommer länka till..
//Carro

På väg mot min dröm sa...

hej igen! jag vet inte om du har varit in på min tränares hemsida. Hon håller nu på att utbilda assistens hundar. Tänkt att du kanske skulle tycka det roligt att läsa hennes blogg. Jag skickar den iaf. Jag ska skicka din blogg till henne också=)
http://annahilding.blogspot.com/
www.hildings.com